Camp Cushy 2018

*English below

Het is aan! Camp Cushy, dé literaire bootcamp met vijf intensieve trainingsdagen, geleid door bekende literaire performers en schrijvers uit binnen- en buitenland. komt terug deze zomer. Van 25 t/m 31 augustus gaan we het hebben over: CONCEPTUALISERING!

Want hoe bedenk je in hemelsnaam een goed idee voor je verhaal? En als je het hebt bedacht, hoe zorg je dat het ook werkt?

Of het nou fictie is of non-fictie. Korte verhalen of juist een compleet toneelstuk. Wat voor hoogstandje je ook wilt schrijven: tijdens deze literaire bootcamp zet je je – wellicht vage – hersenspinsels om in actie!

Je werkt 5 dagen lang in groepen maar er zijn ook een-op-een sessies. De workshops zijn in het Nederlands en in het Engels en je schrijft dus ook in het Nederlands of in het Engels, net wat je voorkeur is. Je verlaat Camp Cushy met de beste schrijfvaardigheden en hoe die in de praktijk toe te passen én met de beste supporters: een community vol matties die jou steunen om een betere schrijver te worden.

Deze Camp Cushy krijg je les en word je begeleid door de schrijvers Dulcie Witman (VS), Simone van Saarloos (NL/VS), Dana Yeaton (VS), Vamba Sharif (NL), Erik Jan Harmens (NL), redacteuren Lotte Lentes (NL) en Jörgen Gario (NL) en componist en singer-songwriter David O’Dowda.

Schrijf je in en onthoud: het begint met een zin!

Hoe schrijf je je in? Schrijf een motivatiebrief waarin je uitlegt waarom je schrijft, wat je schrijft en wat je persoonlijke doelen zijn: wat is het belangrijkste wat je aan het eind van de week geleerd wilt hebben. Ga los en wees creatief! Want deze brief is de manier om ons jouw schrijfkunsten te tonen en een plek in de zeer gewilde bootcamp te bemachtigen. Camp Cushy is hot!

Stuur je brief (uiterlijk 30 juni 2018!) naar cushy@stichtingwatershed.nl

Een selectiecommissie buigt zich over de aanmeldingen. Uiterlijk een week na de sluitingsdatum krijgen de inzenders bericht of ze wel/niet geselecteerd zijn voor Camp Cushy.

Camp Cushy: de kosten

395 Euros voor 5 dagen training, materialen en lunch

Daarnaast krijg je een promo code  van onze hotelpartner The Student Hotel

Er zijn een beperkt aantal gesubsidieerde plekken beschikbaar.

Camp Cushy 2018: English

It is ON! Camp Cushy is returning this summer and this year we will tackle… CONCEPTULIZATION! Whhhhat?!?! Yes conceptualization. How the hell do we come up with and sustain ideas that have legs. Be it fiction or non-fiction, short stories, theatre, you name it- this residency will kick your game into action.

Over 5 intensive days we work with you in both small groups and one on one sessions. We WORK to help you leave Camp Cushy with some serious skills and a community that supports you to be a better maker.

Our teaching and editorial staff (Dutch and English speaking)

Dulcie Witman (USA)

Dana Yeaton (USA)

Simone van Saarloos (NL/USA)

Vamba Sharif (NL)

Erik Jan Harmens(NL)

Editors: Lotte Lente(NL) and Jörgen Garcia(NL)

Apply for this year’s camp cushy! You know you want this!

To apply for Camp Cushy we need the following:

We need a motivation letter- why you write, what you write and what you want to get out of the week. Be creative and let this show us who you are, how you write.

Send your motivation letter (no later than June 3oth!) to:

cushy@stichtingwatershed.nl

At the latest one week after the closing date, the participants will be notified whether or not they have been selected for Camp Cushy.

Camp Cushy Costs

395 euros for 5 days intensive training, materials and lunches

Promo code with our hotel partner The Student Hotel

Limited scholarships for program based on need available